Deklaracja dostępności podmiotu publicznego

Deklaracja w sprawie dostępności
Samodzielny Publiczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Stargardzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zozstargard.pl

Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 06.06.2022r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 17.03.2025 r.

Status pod względem zgodności
Niniejsza strona internetowa jest zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  1. niezgodność z USTAWĄ z dnia 4 kwietnia 2019 r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, SPWZOZ w Stargardzie nie udostępnia materiałów video na stronie internetowej.
  2. Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsza deklarację sporządzono dnia 31.03.2025 r.
Deklaracja sporządzona została przez pracowników SPWZOZ w Stargardzie.

Dane osoby kontaktowej
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Patryk Tomczak, e-mail: p.tomczak@zozstargard.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 516 188 501. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Postępowanie odwoławcze
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można również zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Po lewej stronie, przy krawędzi strony umiejscowiona jest ikona Pomocy, po kliknięciu której wysunie się menu z opcjami:

  • zmiana wielkości czcionki,
  • skala szarości,
  • wysoki kontrast,
  • negatyw,
  • jasne tło,
  • podkreślenie linków,
  • czytelny krój pisma,
  • resetuj (funkcja przywraca stronę do pierwotnego wyglądu).

Skróty klawiszowe
Strona internetowa nie posiada specjalnych skrótów klawiszowych, poza tymi wymienionymi wyżej.

Dostępność na urządzeniach mobilnych
Strona internetowa jest w pełni responsywna, co oznacza, że automatycznie dostosowuje się do różnych rozdzielczości ekranu i urządzeń, na których jest wyświetlana.

  • Dostosowanie układu – Elementy strony (menu, teksty, obrazy) zmieniają swoje położenie i skalowanie w zależności od szerokości ekranu, co zapewnia wygodne przeglądanie.
  • Elastyczne menu nawigacyjne – W wersji mobilnej menu może przyjmować formę kompaktowej ikonki rozwijającej listę nawigacyjną, co ułatwia poruszanie się po stronie.
  • Czytelność i dostępność – Teksty, przyciski i elementy interaktywne są odpowiednio powiększone i rozmieszczone, aby były łatwe do odczytania i obsługi nawet na małych ekranach dotykowych.
  • Dopasowanie grafik i multimediów – Obrazy i filmy są skalowane proporcjonalnie, aby unikać zniekształceń oraz niepotrzebnego przewijania poziomego.
  • Optymalizacja ładowania – Strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania na urządzeniach mobilnych, co poprawia komfort użytkowania i pozytywnie wpływa na SEO (optymalizację pod wyszukiwarki).

Aplikacje mobilne
Samodzielny Publiczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Stargardzie nie posiada aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna siedziby
Wejścia do budynków SPWZOZ w Stargardzie są częściowo dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu (również poruszających się na wózkach inwalidzkich), jednakże w przypadku konieczności lub nagłej potrzeby, pracownicy jednostki pozostają do dyspozycji.

Dane kontaktowe:
Samodzielny Publiczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Stargardzie
Wojska Polskiego 27,
73-110 Stargard
tel. +48 91 578 92 03
e-mail biuro@zozstargard.pl

 Adres strony internetowej: www.zozstargard.pl

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego – Stan w dniu 01.01.2025 r. – kliknij aby pobrać